ПРОГРАМА

 

соціально-економічного розвитку Івано-Франківської  селищної ради на 2021 – 2023 роки

 

 

 

Вступ

Програма соціально-економічного розвитку територіальної громади на 2021-2023 роки (далі Програма) розроблена з урахуванням наявного в громаді виробничо - технічного потенціалу, трудових і сировинних ресурсів, виробничих потужностей підприємств, фінансових можливостей.

Законодавчою основою для розроблення Програми є Закон України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» та постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету» зі змінами..

Метою розробки Програми є забезпечення активізації економічної діяльності, сприяння вирішенню гострих соціальних проблем населення громади за рахунок пожвавлення інвестиційної діяльності, розвитку малого та середнього бізнесу, спрямування зусиль на розв’язання існуючих проблемних питань у розвитку різних галузей та сфер діяльності, ефективного використання внутрішніх і зовнішніх можливостей громади.

Програму розроблено з урахуванням завдань і пріорітетних напрямків:

  • Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2027 року;
  • Стратегії розвитку Львівської області на період до 2027 року.
  • Програма соціально-економічного розвитку територіальної громади – це програмний документ, який розробляється на коротко-, середньострокову перспективу та слугує для прогнозування місцевого бюджету.

Для розробки Програми визначено такі періоди: 1. 2021 рік

2. 2022 рік

3. 2023 рік

Програма визначає цілі та пріоритети соціально-економічного розвитку Івано- Франківської територіальної громади на 2021-2023 роки, визначає заходи та завдання для розвитку галузі (сфери діяльності), які відповідають основним стратегічним напрямам розвитку і заходам цільових програм.

Програма ґрунтується на аналізі розвитку міської та сільської економіки, поточної економічної ситуації, актуальних проблем соціально - економічного розвитку, пріоритетів, а також припущеннях, що враховують вплив зовнішніх та внутрішніх чинників і ризиків, та визначає оперативні цілі та заходи економічної та соціальної політики міської влади, критерії ефективності її реалізації на основі прогнозних показників економічного і

соціального розвитку на 2021-2023 роки                                      

На підставі аналізу соціально-економічного розвитку громади у 2021 році, наявних проблем у Програмі визначено ключові заходи, необхідні для досягнення пріоритетних завдань і спрямовані на досягнення стратегічних пріоритетів розвитку Івано-Франківської територіальної громади та корелюються із заходами місцевих та обласних цільових програм.

В сучасних умовах першочергового значення набуває необхідність здійснення заходів з забезпечення соціальних стандартів, реалізація заходів з енергозбереження та пошук позабюджетних джерел економічного зростання регіону. Крім того, актуальною проблемою громади є незадовільний стан транспортної інфраструктури, зокрема автомобільних доріг, вирішення якої наддасть додаткові економічні стимули та покращить якість життя населення регіону.

Виконання Програми соціально-економічного розвитку Івано-Франківської територіальної громади на 2021-2023 роки повинно забезпечити активізацію економічної діяльності, сприяти підвищенню рівня життя населення завдяки розв’язанню існуючих проблем, використанню внутрішніх та зовнішніх можливостей громади та її територій, дозволить покращити інвестиційну привабливість, створити умови для підвищення рівня конкурентних переваг та потенціалу громади.

Фінансування реалізації заходів Програми соціально-економічного розвитку Івано- Франківської територіальної громади на 2021-2023 роки буде здійснюватися за рахунок державного, обласного, місцевого бюджетів, залучених коштів, інших джерел, незаборонених чинним законодавством України.

 

Характеристика громади:

Коротка характеристика громади

У листопаді 2020 року було створено Івано-Франківську об’єднану територіальну громаду (Івано-Франківська селищна рада).

Кількість рад, що об'єдналися: 8

Площа об'єднаної територіальної громади: 429 км 2

Чисельність населення громади: 19814 осіб. Густота населення: 47 осіб/км 2

Всього громада складається із 33 населених пункти:Верещиця, Лелехівка, Бірки, Рокитне, Великополе, Затока, Вороців, Карачинів, Паланки, Солуки, Домажир, Жорниська, Зелів, Кожичі, Лозино, Великі Гори, Верхутка, Дубровиця, Середній Горб, Ставки, Турича, Мальчиці, Поріччя, Страдч, Ямельня, Ясниська, Буда, Діброва, Задебрі, Лісопотік, Озерське.

Інформація про орган місцевого самоврядування

Депутатський корпус Івано-Франківської селищної ради налічує 26 осіб, які представляють широкий спектр політичних партій України; виконавчий комітет – 32 осіб; керівництво ради, виконавчі органи:

8 Старостинських округів

Фінансове управління

Відділ бухгалтерського обліку та звітності

Відділ організаційного та кадрового забезпечення

Відділ юридичного забезпечення

Відділ соціально-економічного розвитку та інвестицій

Відділ земельних ресурсів та екології

Відділ містобудування, архітектури, ЖКГ та управління майном

Центр надання соціальний послуг

Відділ соціального захисту та охорони здоров’я

Центр надання адміністративних послуг

Служба у справах дітей

Відділ освіти, культури, молоді та спорту

Комунальне некомерційне підприємство Івано-Франківської селищної ради «Івано-

Франківська районна лікарня»

Комунальне підприємство «Благоустрій-Янів»

 

Історична довідка

 

Заснування містечка Янів у 1611 році серед мальовничої природи Розточчя на перетині двох потужних торгових шляхів обумовило його спеціалізацію і призначення. Адже    таке    вигідне    географічне    положення    відкривало  перед місцевими мешканцями можливості розвивати рекреаційну діяльність, обслуговуючи купців та

подорожуючих.

Волею долі Янову судилося пройти епохи правління Речі Посполитої, козацьких походів 1648, 1654 рр., російсько-французької війни 1812 р., першої і другої світових воєн, періоду становлення радянської влади.

В періоді чотирьох століть свого існування Янів руйнував5ся і відновлювався.

Найвиразнішим місцем природи Янова була Королева гора. З розповідей знаємо, що тут бували королі польської держави, зокрема Ян Собєський (1629 -1696р.) від чого й пішла її назва Королевка. До Янівського ставу з’їжджалися пані та пани, на гостей чекали готелі і ресторани.

 

Містечко Янів засноване шляхтичем українського походження Яном Свошовським в 1611 році. Містечко Янів дістало свою назву від ім’я засновника і під такою назвою фіксується в усіх документах з 1670 року. В1945 році перейменоване на селище міського типу (смт) Івано – Франкове. Розташоване в красивій частині місцевості Розточчя, де в розлогій долині річка Верещиця несе свої води в Чорне море. Населення в Янові: в 1765 році тут проживало 83 українські родини; в 1800 році в місті було 194 українських та 12 єврейских родин, що проживали в 225 будинках, в1806 році –приблизно до 500 жителів, в 1832 році налічувалось 1494 мешканців; наприкінці XIX ст. –понад 2000 мешканців, з яких більшу половину становили євреї; в1931 році в місті включно з Романівкою та Заліссям проживало 2728 людей, з них 1016 українців, 916 євреїв та 796 поляків. Станом на 25 вересня 2006 року в Івано-Франковому налічується 5954 громадян.

Найдавнішою архітектурною пам’яткою є костьол. До недавнього часу він був найвищою спорудою, що піднімалася на пагорбі високо в просторі неба. Заснували костьол подружжя Свошовських в 1614 році під патронатом Івана Хрестителя, Богородиці та архангела Михаїла. . В костьолі зберігалася ікона Богородиці, яка мала славу чудотворної. Її нібито захопили поляки в одному козацькому таборі і подарували ксьондзові Якубові Хшестовському з Янова. Після другої світової війни костьол був не діючим. Приміщення його використовували для складських потреб військової частини, що базувалась в центрі селища.

Будівництво другої церкви в Янові розтягується приблизно в межах 1630 -1655 років.Це була будівля із круглого лісу на дубових підпорах. Мурована церква Вознесіння Господнього побудована неподалік від костьолу в 1831році.

Влітку 1902 року розпочалася справа про виготовлення нового іконостасу для янівської церкви. Секретар суду Роман Дмуховський разом з своєю дружиною Людмилою заснували в Янові комітет для спорудження іконостасу.

Церква Святого Володимира побудована в 1991 – 1998 роках по ініціативі о. Володимира Дадака і посвячена в дні святкування 1000-ліття прийняття християнства на Русі 9 серпня. Розташована в центрі селища, в колишньому парку

Авторами проекту іконостасу та внутрішнього оздоблення є молоді архітектори, що закінчували архітектурний відділ Львівського Політехнічного інституту Олексій Дмитрович Зварич та Василь Михайлович Гевало. Розробку проекту вони почали в 1995 році. Обидва працювали викладачами художніх предметів в ХПТУ № 14.

Найбільш пам’ятним місцем є сама назва містечка Івано – Франкове, що перейменоване на честь великого класика української літератури, визначного громадського діяча в Галичині кінця 19 початку 20 ст Івана Яковича Франка (1856 –1916), що зроблено в 1945 році. В 1981 році встановлений бронзовий бюст І. Я. Франка на подвір’ї новоприбудованої середньої школи, якій присвоєно ім’я Івана Франка. Автором цієї пам’ятки є відомий львівський скульптор С. В. Дзиндра.

На території громади розташовано два природоохорон6них об’єкти: Заповідник Розточчя створений Рішенням Кабінету Міністрів УРСР в 1984 році.

Завданням заповідника є збереження та вивчення унікальних біогеоценозів, тобто

збереження та вивчення рослинного і тваринного світу в цій місцевості. Надзвичайно красиві ландшафти, річка Верещиця з своєми поворотами та заплавами в обіймах різноманітних дерев, чорні лелеки, що годинами на одній нозі простоюють над водами ставу, щоб спіймати рибину, справляють неповторні враження. Просто з рук тут можна погодувати козулю, екзотичних птахів… Функціонує музей природи, де відвідувачів особливо приваблюють муляжі комах, птахів та звірів, рідкісних рослин. Заповідник є улюбленим місцем для екскурсантів віком від наймолодших до пенсіонерів у всі пори

 

року, а особливо влітку та восени.

Проводиться природоохоронна, еколого-освітня та науково-дослідницька робота колективом працівників в кількості 55 чоловік, з них 10 є науковцями, дві особи мають науковий ступінь кандидата наук –Данчук О. Т. та Стрямець Г. В. Залучаються до спільної праці науковці Українського державного лісотехнічного університету. Поруч із заповідником Розточчя в лісі знаходиться навчально- оздоровчий комплекс будівель Українського державного лісотехнічного університету. Оригінальна архітектурна забудова приваблює своєю неповторною красою, чистим лісовим повітрям, постійним співом лісових птахів…

 

Яворівський національний природний парк (Яворівський НПП) створений Указом Президента України 4 липня 1998 року в центральній частині Українського Розточчя. Це природоохоронна установа загальнодержавного значення, підпорядкована Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів України, головними завданнями якої є природоохоронна, науково-дослідна, рекреаційна та еколого-освітня діяльність.

Метою заснування Яворівського національного природного парку є збереження, відтворення та раціональне використання типових та унікальних лісостепових ландшафтів та інших природних комплексів Головного Європейського вододілу, які мають важливе природоохоронне, наукове, естетичне, освітнє, рекреаційне та оздоровче значення.

 

Яворівський національний природний парк характеризується неабияким різноманіттям екосистем, включаючи заболочені території, озера, річки та ліси. Останні складаються з рідкісних сосново-буково-дубових угруповань, які зустрічаються в Україні лише в регіоні Розточчя та Криму. Ці ліси служать домівкою для різноманітних тварин, зокрема сарни європейської, горностая та сови довгохвостої. На території площею 7 108 гектарів охороняється природа України.

 

Земельні та природні ресурси

Земельні ресурси і територія громади

 

1

Земельний                               фонд

громади

429 км²

 

 

2

Структура                               за

категоріями земель

 

 

 

 

Старостинський округ

Сільськогосподарськ

і землі

Ліси та інші лісо

вкриті площі

Забудован

і землі

 

Ясниський

957,2618

1191

74,8364

 

Порічанськи

1321,7135

658,1

134,3841

 

Мальчицький

1658,645

 

80,862

 

Лозинський

2839,1549

5766,4

154,9436

 

смт. Івано-Франкове

553,4148

9799,12

249,1663

 

Домажирський

1593,7813

560,2158

637,7999

 

Вороцівський

844,4984

10,46

61,0695

 

Бірківський

1486,5047

243,6788

254,3042

 

Великопільський

385,556

 

18,444

 

Найбільшими землекористувачами на території ради є сільськогосподарські підприємства:

 

Містобудівні документи

Містобудівна документація по населених пунктах громади потребує розробки та/або оновлення/актуалізації. Переважна більшість населених пунктів у громаді мають Генеральні плани, проте вони застарілі. У 2021 продовжено роботу над Генеральним планом селища.

 

Назва населеного пункту

 

Рік виготовлення

Назва              документу

(як                 правило, ген.плани)

 

 

1

Генеральний план с.Бірки та с.Рокитне Бірківської сільської                                    ради, Яворівського району,

Львівської області

 

ДП                                "Львівський

промбудпроект" 4117-1, 4117-2

2019 рік

8

31.08.2020

рішення №2246 LІІІ сесія VІІ скликання

 

2

Генеральний                                     план розвитку с. Вороців та с.

Карачинів                      Яворівського району Львівської області

 

ТзОВ "Геобуд" 2016 рік

від     22.07.2016

рішення №770

 

3

Генеральний                                     план розвитку с. Солуки та с. Паланки Яворівського

району Львівської області

 

ТзОВ "Геобуд" 2016 рік

від     22.07.2016

рішення №770

4

Генеральний    план                         села

ВеликополеЯворівського

ПП "УГП-Груп" 2013 рік

від             13..09.2013

року      №              385,

 

 

району Львівської області

 

внесення змін від 20.02.2014 року №

423

 

5

с.Домажир Яворівського району Львівської області Генеральний план

Державний                                      інститут проектування                                              міст "Містопроект" 10316-2010,

2010 рік

 

від 11.09.2017року рішення № 1158

 

6

с.Жорниська Яворівського району Львівської області Генеральний план

Державний                                      інститут проектування                                              міст "Містопроект" 10316-2010,

2010 рік

 

від 11.09.2017року рішення № 1158

 

7

с.Зелів                      Яворівського району Львівської області Генеральний план

Державний                                      інститут проектування                                              міст "Містопроект" 10316-2010,

2010 рік

від    11.09.2017

року   рішення           1158

 

8

с.Кожичі Яворівського району Львівської області Генеральний план

Державний                                      інститут проектування                                              міст "Містопроект" 10316-2010,

2010 рік

від    11.09.2017

року                  рішення

№1158

9

Генеральний план

с.Верещиця

ТзОВ                                     "Інститут

геоінформаційних систем"

*

 

10

 

Генеральний план с.Лелехівка

Державний                                      інститут проектування                                              міст "Містопроект" 10659-2010,

2010 рік

від 30.05.2012року рішення № 264 VI cесії VII скликання

 

 

11

Генеральний план

с. Поріччя, с. Страдч, с. Ямельня

Яворівського                                 району Львівської області

 

 

ТзОВ "Геобуд"

 

06.05.2016

рішення № 151 VI cесії VII скликання

 

12

Генеральний план с.Буда Ясниської сільської ради Яворівського                                 району

Львівської області

 

КП      "Центр            просторового розвитку" 385/ГП

від    31.10.2019

року                  рішення

№709

 

 

13

Генеральний                план с.Задебрі                            Ясниської

сільської                      ради Яворівського                                 району

Львівської області

9

 

КП                                         "Центр

просторовогорозвитку" 388/ГП

від    31.10.2019

року                  рішення

№707

 

 

14

Генеральний                план с.Лісопотік Ясниської сільської                      ради Яворівського                                 району

Львівськоїобласті

 

КП      "Центр            просторового розвитку" 384/ГП

від    31.10.2019

року                  рішення

№708

 

Природні ресурси

Природне навколишнє середовище

Івано-Франківська територіальна громада розташована на території Українського Розточчя — одного з найцікавіших фізико-географічних районів Західної України. Українське Розточчя являє собою вузьке (до 25 км) горбогірне пасмо завдовжки 75 км, яке на півночі різко підіймається над Малим Поліссям. У його південно-східній частині проходить Головний європейський вододіл, на схилах якого беруть початок річки, що належать до басейнів двох морів — Чорного і Балтійського.

За фізико-географічним районуванням територія парку відноситься до Розтоцького району Розтоцько-Опільської області Західно-Української лісостепової провінції.

Корисні копалини

На території Івано-Франківської селищної ради є розвідані корисні копалини: торф, пісок, глина, геотермальні води.

Ґрунти


На території громади є такі типи ґрунтів: дерново-підзолисті; світло-сірі й сірі опідзолені; чорноземи опідзолені.

 

 

Кліматичні умови

Клімат цієї території характерний для Розточчя, що розміщене в пограничній зоні впливу атлантичних повітряних течій із заходу та континентальних — зі сходу. Загалом клімат помірно вологий. Середньорічна кількість опадів становить 700 мм, а середньорічна температура — +7,5 °C. Найбільше опадів випадає в червні-липні, а найменше — в січні-лютому. Найтепліший місяць року — липень (+17,7 °C), а найхолодніший — січень (-4,2 °C). Річні коливання температур незначні і сягають 21,9 °C.

 

 

Економіка громади

Суб’єкти господарської діяльності

Важливу роль у формуванні бюджету громади відіграє також стан розвитку підприємництва району.

Малі підприємства діють у торгівлі, промисловому виробництві, готельно- ресторанному бізнесі, у сфері надання послуг, будівництві, сільському господарстві. Як і раніше найбільше підприємств задіяно у сфері торгівлі, ремонту автомобілів, побутових виробів та предметів особистого вжитку, в промисловості, в лісовому і сільському господарстві, в діяльності готелів і ресторанів.

У структурі суб’єктів господарської діяльності громади домінують малі підприємства, у тому числі фізичні особи-підприємці.

 

Структура економіки та розвиток головних секторів

 

Головною метою діяльності економічного сектору є формування умов для відновлення сталого розвитку промислового виробництва із застосуванням інноваційних технологій, підтримка розвитку перспективних, конкурентоспроможних підприємств.

 

Перелік найбільших підприємств громади:

 

Найменування підприємств

Продукція, що випускається

ТзОВ Бадер Україна

Виробництво шкіряних виробів

ТзОВ «Яворів-Енерго»

Будівництво інших споруд, н. в. і. у.

ПРАТ «Карєроуправління»

Видобування піску

ТОВ "КЕРАМБУД"

Видобування піску

ТЗОВ                                   "ЗАХІДНО-

УКРАЇНСЬКИЙ    ГОЛЬФ                                 ТА КАНТРІ КЛУБ"

Виробництво меблів

ТОВ "КАРГІЛЛ ЕН"

Виробництво готови1х2кормів для тварин, що утримуються на фермах

 

Господарською діяльністю займається близько 14 господарств різної форми власності, з яких: Ф/Г, СФГ, ТОВ (СТОВ, ПрАТ) , ПСП та інших форм власності, які мають в користуванні сільськогосподарські землі.

Провідними господарствами громади, що займаються вирощуванням зернових та технічних культур      є       ФГ «Адоніс», ФГ «Вдович С.П.», ФГ Елегант, ФГ Марі- Мар, ФГ Ясінський В.Ю., ФГ Рок-АРТ, ФГ Лань, Акріс-Захід, ФГ «Прімо Фарм», ФГ

«Ковпак», ФГ «Золоте Руно», ТОВ «Акрітера Захід», Полісся СФГ, ПАФ "Ясени".

 

Інвестиційна діяльність

Головною метою діяльності економічного сектору є формування умов для відновлення сталого розвитку промислового виробництва із застосуванням інноваційних технологій, підтримка розвитку перспективних, конкурентоспроможних підприємств.

Залучення інвестицій є одним з ключових завдань соціально-економічного розвитку Івано-Франківської селищної територіальної громади.

З метою підтримки розвитку соціальної сфери активно ведеться робота по залученню коштів державного, обласного, місцевих бюджетів та коштів міжнародних організацій.

Проблемні питання, які виникають в процесі здійснення інвестиційної діяльності: довготривалий процес оформлення документів на землекористування;

пошук та розширення ринків збуту виробленої продукції.

Для реалізації інвестиційної діяльності необхідно провести ряд заходів, а саме:

  • збереження тенденції нарощування обсягів промислового виробництва за рахунок використання наявних потужностей та розширення виробництва;
  • підвищення конкурентоспроможності місцевої продукції шляхом модернізації промислового комплексу;
  • пропагування позитивного досвіду підприємств, які мають сучасні системи управління, випускають якісну та безпечну продукцію, перебудовують власне виробництво відповідно до вимог європейських стандартів і норм та успішно експортують продукцію за межі України;
  • покращення інвестиційного іміджу громади шляхом популяризації і позиціювання району, як привабливого для інвестування та поширення інформації про наявні інвестиційні можливості району;

Виконання поставлених завдань дасть можливість збільшити обсяги реалізації промислової продукції відповідно та створення нових робочих місць, зростання рівня зайнятості населення та надходжень до місцевих бюджетів рай13ону.

 

Встановлення вітрових електростанцій.

 

На території сіл Івано-Франківської селищної ради, а саме Великополе та Мальчиці наявні земельні ділянки та сприятливі кліматичні умови.

Пріоритетні напрямки економічного розвитку громади:

    • Сприяння розвитку мережі обслуговуючих сільськогосподарських кооперативів із заготівлі та збуту екологічно-чистої сільськогосподарської продукції;
    • збільшення обсягів реалізації промислової продукції за рахунок створення та реєстрації нових підприємств, як промислових;
    • розвиток транскордонної інфраструктури та участь у міжнародних проектах;
    • розвиток рекреаційного та туристичного потенціалу громади реалізація програм розвитку та міжнародного співробітництва;
    • покращання технічного стану об’єктів освіти, культури та охорони здоров’я за рахунок втілення мікропроектів та місцевого бюджету;
    • підвищення рівня зарплати в госпрозрахунковому секторі.

 

 

Фінансовий стан та бюджет громади

4.1     Бюджет громади

Найбільшу питому вагу в структурі доходів займають податок на доходи фізичних осіб, акцизний податок, єдиний податок

 

Доходи бюджету, тис. грн.

Показники

2021

2022

(прогноз)

Надходження без урахування

міжбюджетних трансфертів

143188,822

143750,700

Міжбюджетні трансфери

69480,900

69333,800

Всього обсяг бюджету

212669,722

213084,500

в тому числі бюджет розвитку

41597,300

53841,400

Основні завдання для забезпечення сталого розвитку:

  • виконання запланованих завдань з надходження податків і зборів (обов’язкових платежів) до бюджету ТГ;
  • наявність найважливіших для подальшого соціально-економічного розвитку території проблем, розв’язання яких не може бути забезпечене лише за рахунок коштів місцевого бюджету, оскільки потребує значних14інвестицій і підтримки на державному рівні.

 

ТОП -10 бюджетоутворюючих підприємств

Назва

Галузь

Тип                     власності (державна, комунальна,

приватна)

ТзОВ «Бадер Україна»

Виробництво дорожніх

виробів,                             сумок,

приватна

 

 

лимарно-сідельних виробів    зі    шкіри                та

інших матеріалів

 

ТзОВ «Західно-український гольф

та кантрі клуб»

Виробництво                              інших

меблів

приватна

ПрАТ «Кар’єроуправління»

Добування                              піску,

гравію, глин і каоліну

приватна

ТзОВ       «КАРГІЛЛ                ЕНІМАЛ НУТРІШН»

Виробництво                           готових

кормів для тварин, що утримуються на фермах

приватна

ТзОВ «АТБ-МАРКЕТ»

Роздрібна    торгівля                    в неспеціалізованих магазинах                        переважно продуктами

харчування, напоями та

тютюновими виробами

приватна

ТзОВ «КЕРАМБУТ»

Виробництво                     цегли, черепиці      та                     інших

будівельних виробів із випаленої глини

приватна

ПП «Дівес плюс»

Виробництво будівельних металевих конструкцій    і                        частин

конструкцій

приватна

ТзОВ «Рілля Україна»

Оптова                      торгівля іншими    машинами                 й

устаткованням

приватна

ТзОВ «Галицька здоба»

Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних

кондитерських виробів,

тортів        і                  тістечок нетривалого зберігання

приватна

ТзОВ «ЮрВіт»

Виробництво                              інших меблів

15

приватна

 

16

 

Фінансова інфраструктура та мережа підтримки бізнесу

На території Івано-Франківської територіальної громади веде свою діяльність: Банківські установи:

АТ «Ощадбанк»

 

 

Транспортна інфраструктура і зв’язок

Загальна протяжність доріг комунальної власності становить 284 км. За типом покриття: тверде, щебінь, гравій, грунт, піщано – гравійне.

Тип сполучення

Назва та відстань, км

Аеропорт

Відстань до Міжнародного аеропорту

«Львів» імені Данила Галицького - 28 км.

Залізничне сполучення

Головний                     Залізничний

Львова - 28 км.

вокзал

м.

Дороги регіонального, національного,

міжнародного значення.

М-10 Львів-Краковець

Відстань до міста Львова

Івано-Франкове - Львів - 27 км.

Відстань до районного центру

Івано-Франкове - Яворів - 32 км.

Відстань

кордону:

до

пунктів

перетину

 

автомобільне сполучення:

 

Угринів — Долгобичув: 142 км.

 

Рава-Руська — Гребенне: 81 км.

 

Смільниця — Кросьцєнко: 127 км.

 

Грушів — Будомнєж: 54 км.

 

Краковець — Корчова: 51 км.

 

Шегині — Медика: 72 км.

залізничне сполучення:

 

Рава-Руська – Верхрата: 81 км.

 

Хирів – Кросьценко: 116 км.

 

Мостиська – Перемишль: 72 км.

             

 

Транспортне сполучення між населеними пунктами громади та з обласним центром, наявність громадського транспорту та потреби у покращенні

Транспортне сполучення між населеними пунктами громади та адміністративним центром

є добрим. Відстані між населеними пунктами наведені у таблиці.

 

Населені пункти, що входять до складу громади

Відстань    до   адміністративного                  центру громади, км.

Бірківський старостинський округ

села Бірки

19 км

село Рокитне

18,3 км

Великопілівський старостинський округ

село Великополе

7,7 км

село Затока

10,5 км

 

Вороцівський старостинський округ

село Вороців

11,6 км

село Карачинів

11,9 км

село Паланки

17,6 км

село Солуки

12,5 км

 

Домажирівський старостинський округ

село Домажир

11,5 км

село Жорниська

10,1 км

село Зелів

14,3 км

село Кожичі

14,7 км

 

 

 

 

 

Лозинський старостинський округ

село Лозино

9,2 км

село Великі Гори

15,8 км

село Верещиця

14,5 км

17

село Верхутка

11,5 км

село Дубровиця

13,2 км

село Лелехівка

5,2 км

село                Середній Горб

12,6 км

село Ставки

12,9 км

село Турича

12,7 км

 

Мальчицький старостинський округ

 

село Мальчиці

 

10,7 км

Поріччанський старостинський округ

село Поріччя

7,2 км

село Страдч

5,2 км

село Ямельня

9,0 км

 

 

 

Ясниський старостинський округ

село Ясниська

16,8 км

село Буда

14,8 км

село Діброва

18,1 км

село Задебрі

14,1 км

село Лісопотік

18,0 км

село Озерське

15,9 км

 

 

Житлово – комунальна та енергетична інфраструктура

Житловий фонд

 

Основною діяльністю житлово-комунального господарства в об’єднаній територіальній громаді є повне задоволення потреб громади в усіх видах житлово- комунальних послуг, створення комфортних умов для мешканців, ефективне використання комунальної власності, належне утримання об’єктів комунальної власності, збільшення обсягів капітального ремонту та реконструкції об’єктів благоустрою, будівництво ліній вуличного освітлення населених пунктів, поліпшення технічного стану водопровідно-каналізаційної мережі, поступова переорієнтація житлово- комунального господарства громади на енергоефективний шлях, зменшення енергоємності надання житлово-комунальних послуг, зменшення аварійності на автошляхах об’єднаної територіальної громади,врегулювання питань поводження з тваринами, поліпшення екологічного стану громади

Забезпечення потреб населення територіальної громади в житлово-комунальних та побутових послугах, забезпечення необхідного їх рівня та якості здійснює КП

«Благоустрій - Янів».

 

Комунальна інфраструктура та інженерні мережі

Водопостачання та водовідведення

Надавачем послуг з водопостачання та водовідведення у Івано-Франківсьій громаді є ТзОВ "Енергія-Тепловодосервіс".

Основними функціями підприємства є:

  • забезпечення постачання питної води, послуги з водовідведення та очищення стічних вод.
  • діяльність, пов'язана з ремонтом та експлуатацією трубопроводів.
  • встановлення та ремонт контрольно-вимірювальних приладів для відбору проб і контролю.
  • обслуговування зовнішніх каналізаційних мереж.

 

Соціальна інфраструктура

 

Мережа закладів освіти

 

Забезпечення конституційних гарантій доступності та рівності прав громадян на отримання якісної освіти, підвищення рівня охоплення дітей дошкільною освітою, оновлення та удосконалення змісту, форм і методів організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти та позашкільної освіти, сприяння інноваційному розвитку освітнього середовища, збереження та вдосконалення мережі дошкільних закладів та загальної середньої освіти відповідно до потреб територіальної громади, забезпечення належного рівня їх поточного утримання та функціонування, сприяння збереженню здоров’я дітей, забезпечення всіх раціональним, якісним харчуванням, впровадження нових технологій з розвитку освіти.

На сьогоднішній день до складу Івано-Франківської територіальної громади увійшли 10 - закладів загальної середньої освіти, з них 2 опорних заклади до яких відносяться6 філій, а також 3 заклади дошкільної освіти, 1заклад позашкільної освіти.

До опорного Івано-Франківського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Івана Франка належать 4 філії, зокрема:

філія «Лелехівська початкова школа»; філія «Страдчанська початкова школа»; філія «Ямельнівська початкова школа»; філія «Верещицька початкова школа».

До опорного Бірківського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Тараса Шевченка належать 2 філії:

філія «Поланківська початкова школа»; філія «Рокитнянська початкова школа».

Мережа ЗДО складається з 3 закладів дошкільної освіти, в яких перебуває 384 дитини, у дошкільних підрозділах при школах 374 дітей. Діти від 5 до 6 років охоплені дошкільною освітою на 100%.

Мережа закладів охорони здоров’я

В умовах соціально-економічних перетворень, що відбуваються в Україні, проблеми здоров’я населення залишаються одними з найбільш складних і актуальних. Погіршення стану здоров'я населення, яке проявляється у несприятливих демографічних показниках, скороченні середньої тривалості життя, потребу2є0 суттєвого покращання організації охорони здоров'я, в першу чергу ліквідації нерівності у доступності медичної допомоги та підвищення її ефективності та якості. Мережа медичних закладів громади: ФАПи – 11; сільських АЗПСМ – 1; у смт. Івано-Франкове КНП «Івано-Франківська районна лікарня» – 1 та Поліклініка КНП «Івано-Франківська районна лікарня» на території громади розташована лікарня на 60 ліжок.

Заклади культури

Робота закладів культури спрямована на збереження і розвиток української національної культури, активізації діяльності закладів культури, шляхів збереження існуючої мережі і посилення їх ролі в розгортанні процесів національно-культурного відродження, поліпшення матеріально-технічної бази. Проводяться свята, фестивалі, конкурси, інші культурно-мистецькі заходи, пов’язані з відзначенням календарних та пам’ятних дат в Україні.

На території Івано-Франківської селищної ради функціонує Комунальний заклад

«Публічна бібліотека Івано-Франківської селищної ради» та 16 Народних домів, а саме:

  • Народний дім смт Івано-Франкове;
  • Народний дім с.Вороців;
  • Народний дім с.Великополе;
  • Народний дім с.Домажир;
  • Народний дім с.Дубровиця;
  • Народний дім с.Жорниська;
  • Народний дім с.Затока;
  • Народний дім с.Зелів;
  • Народний дім с.Кожичі;
  • Народний дім с.Лозино;
  • Народний дім №1 с.Мальчиці;
  • Народний дім №2 с.Мальчиці;
  • Народний дім с.Рокитно;
  • Народний дім с.Ставки;
  • Народний дім с.Ясниська;
  • Народний дім с.Ямельня;

В структуру Комунального закладу «Публічна бібліотека Івано-Франківської селищної ради» входить:

  • сектор для дітей;
  • бібліотека-філія с.Бірки;
  • бібліотека-філія с.Вороців;
  • бібліотека-філія с.Великополе;
  • бібліотека-філія с.Домажир;
  • бібліотека-філія с.Дубровиця;
  • бібліотека-філія с.Жорниська;                                                 21
  • бібліотека-філія с.Карачинів;
  • бібліотека-філія с.Лозино;
  • бібліотека-філія с.Мальчиці;
  • бібліотека-філія с.Страдч.

Також працює колектив самодіяльної художньої творчості, який має звання

«Народний» – Народний аматорський хор «Вірую» НД с.Ямельня.

Головна мета: здійснення заходів щодо реалізації державної політики у галузі культури, розвиток сучасної інфраструктури галузі, впровадження в діяльність установ культури новітніх інформаційних технологій, збереження та популяризація національної культурної спадщини, всебічного задоволення культурно-мистецьких та інформаційних потреб населення, підтримка талановитої молоді та обдарованих дітей.

 

Розвиток фізичної культури та спорту

Фізична культура і спорт є складовою частиною культури, пов’язаною з системою фізичного виховання, організації спорту, виховного процесу серед дітей та підлітків, учнівської та студентської молоді, що відіграє важливу роль у зміцненні здоров’я, підвищенні фізичних і функціональних можливостей організму людини, забезпеченні здорового дозвілля, збереженні тривалості активного життя дорослого населення.

На території Івано-Франківської ТГ знаходиться 34 спортивні споруди усіх видів, з них:

8 футбольних полів: смт Івано-Франкове, с. Вороців, с. Ямельня, с. Страдч, с. Поріччя, с. Лозино, с. Ясниська, с. Жорниська.

4 майданчика зі штучним покриттям: смт Івано-Франкове, с. Бірки, с. Ясниська, с. Карачинів.

17 майданчиків з тренажерним обладнанням: Бірківський ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Тараса Шевченка, Домажирський ЗЗСО І-ІІІ ступенів, Лозинський ЗЗСО І-ІІ ступенів, Великопільський ЗЗСО І-ІІ ступенів, Дубровицький ЗЗСО І-ІІ ступенів, Ясниський ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Памви Беринди, Порічанський ЗЗСО І-ІІ ступенів, Вороцівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів, Мальчицький ЗЗСО І-ІІ ступенів, смт Івано-Франкове, с. Бірки, с. Кожичі, с. Жорниська, с. Зелів, с. Ясниська, с. Домажир, с. Рокитне.

5 спортивних залів площею не менше 162 м.кв: Івано-Франківський ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Івана Франка, Бірківський ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Тараса Шевченка, Ясниський ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Памви Беринди, Домажирський ЗЗСО І-ІІІ ступенів, Вороцівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів.

Головна мета: полягає у створенні необхідних соціально-економічних, нормативно-правових, організаційно-технічних умов для:

  • Розвитку фізичної культури і спорту, спорту вищих досягнень та масового спорту;
  • зміцнення здоров’я населення, задоволення його потреб у руховій активності, досягнення високого рівня працездатності та довголіття населення засобами фізичної культури і спорту;
  • пропагування серед широких верств населення здорового способу життя, забезпечення прогресивних змін у розвитку футболу, що дають змогу підвищити його роль у фізичному та духовному р2о2звитку громадян;
  • удосконалення фізкультурно-оздоровчої роботи у навчально-виховній, виробничій та соціально-побутовій сферах на основі створення сприятливих умов для оздоровлення потреб широких верств населення у збереженні та зміцненні здоров’я, підвищення працездатності та в активному відпочинку.
  • задоволення потреб громадян середнього та старшого віку у заняттях фізичною культурою та спортом
  • залучення широких верств населення до масового спорту, популяризації здорового способу життя за місцем проживання та у місцях масового відпочинку населення, на підприємствах, у навчально-виховних та учбових закладах всіх організаційно-правових форм та форм власності;
  • максимальної    реалізації    здібностей обдарованої      молоді        у    дитячо- юнацькому, резервному спорті, спорті вищих досягнень.

 

Соціальна допомога пільговим категоріям населення:

В Івано-Франківській територіальній громаді створено відділ соціального захисту та охорони здоров’я, який проводить прийом громадян для призначення всіх видів соціальних допомог і компенсацій. На обліку знаходяться: - 128 учасники АТО; - 15 інваліди АТО; - 2 родини загиблих військовослужбовців.

Надання субсидій населенню. Широко поширеною в громадіі є практика надання субсидій домашнім господарствам як на відшкодування оплати за житлово- комунальні послуги, так і на купівлю твердого палива. Житлові субсидії – є одним із видів соціальної допомоги, на який мають право малозабезпечені сім'ї. Але це не лише соціальна допомога, але комплексно розглядається як недопущення зниження рівня соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг. У відділі всього за 2021 рік зареєстровано 887 заяв про призначення житлової субсидії в тому числі за первинним зверненням.

Робота з учасниками АТО: Проблема адаптації демобілізованих бійців та військовослужбовців у мирному середовищі носить соціальний характер, її вирішення є першочерговим завданням для соціальних структур громади. На обліку перебуває - 128 демобілізований учасник АТО. Одне з основних завдань на сьогоднішній день є соціальна робота з сім'ями демобілізованих учасників АТО та сімей загиблих. Актуальними проблемами демобілізованих залишаються отримання земельних ділянок під забудову та садівництво, працевлаштування, отримання грошових допомог, ремонт житла та медичне оздоровлення.

Захист дітей: Максимальне сприяння духовному, фізичному та соціокультурному розвитку дітей району залежить, перш за все, від створення належних умов для соціальної адаптації та захисту інтересів соціально незахищеної категорії дітей.

Незважаючи на те, що протягом останніх років значно активізована робота центральних органів влади та органів виконавчої влади на місцях щодо поліпшення становища дітей, створення умов для їх гармонійного розвитку, у громаді кількість дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування не зменшується, а навпаки щороку зростає. На обліку в Службі у справах дітей Івано-Франківськох селищної ради перебуває 35 дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з яких 2 – діти-сироти, 33 – діти, позбавлені батьківського піклування. З них під опікою, піклуванням громадян перебуває 13 дітей, у дитячих будинках сімейного типу 17. Здійснюється соціальний 2 дитячих будинків сімейного типу. У селах Домажир та Бірки Івано-Франківської селищної ради функціонують дитячі будинки сімейного типу. Усі діти-сироти та діти,

позбавлені                                                                                       24

 

батьківського піклування мають закріплено право на користування житловим приміщенням, за власним житлом є закріплено опікуна. Діти, які не мають житла – при виповненні 16 років будуть поставлені на облік громадян, які потребують покращення житлових умов.

Слід відмітити, що загальна кількість дітей вказаної категорії зростає за рахунок дітей, позбавлених батьківського піклування – так званих соціальних сиріт, які стали ними при живих батьках. Соціальні сироти становлять більший відсоток від загальної кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Доля соціальних сиріт дуже нелегка, проблемна, часто обтяжена, як біологічною спадковістю, так і неналежним їх вихованням та розвитком. Ось чому перед соціальними службами, навчальними та лікувальними закладами, територіальною громадою першочерговим завданням є якомога ефективніше працювати на профілактику соціального сирітства, особливо звертати увагу на раннє виявлення асоціальної поведінки батьків, коли ще можливе їх виправлення.

 

Стан навколишнього природнього середовища

Система поводження з твердими побутовими відходами

Керуючись Законом України «Про відходи», Постановами Кабінету Міністрів України від 10.12.2008р. № 1070 «Про затвердження Правил надання послуг з вивезення побутових відходів», від 16.11.2011р. №1173 «Питання надання послуг з вивезення побутових відходів» Конкурсною комісією з визначення виконавця послуг на надання послуг з вивезення побутових відходів на території Івано-Франківської селищної ради визначено ТзОВ «Санком-Львів».

Також на території Івано-Франківської селищної ради прибирання та благоустрій здійснює комунальне підприємство «Благоустрій-Янів». Комунальне підприємство «Благоустрій-Янів» та ТзОВ «Санком-Львів» уклали договір «Про надання комунальних послуг, у тому числі послуг з поводженням з побутовими відходами (накопичення та вивезення побутових відходів) з метою подальшої утилізації (захоронення)» № 1741 від 17 червня 2021 р.

Придбання сміттєвозів дозволить забезпечити збір та вивезення твердих побутових відходів із населених пунктів Івано-Франківської селищної ради, забезпечить покращення стану благоустрою на території Івано-Франківської селищної ради.

У населених пунктах Бірківського, Ясниського, Вороцівського, сторостинських округах  ведеться  роздільний  збір  сміття  (макулатура,  ПЕТ-пл25яшки,  скло,  органічні відходи), в смт Івано-Франкове роздільний збір ПЕТ пляшок. Комунальним підприємством «Благоустрій-Янів» та ФОП Панченко Олег Іванович укладено договір на «Послуги по збиранню та вивозу окремих видів відходів, а саме безпечних відходів полімерних (пляшки ПЕТ) » з смт Івано-Франкове № 1 від 01.06.2021 р.

 

Виконавчий комітет Івано-Франківської   селищної   ради   уповноважив КП

«Благоустрій-Янів» проводити контроль за діяльністю ТзОВ «Санком-Львів».

Контроль проводиться через: проведення перевірок території, розгляд звернень підприємств, організацій та громадян; участь в обговоренні проектів збирання, перевезення, перероблення, та утилізації ТПВ, іншої технічної документації з вищевказаних питань, внесення відповідних пропозицій на розгляд селищної ради, виконавчого комітету тощо.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Санком – Львів», як надавач послуг, здійснює збір та вивезення побутових відходів індивідуальними контейнерами об’ємом 120 л. та 240 л. Лише в смт. Івано-Франкове послуги надаються за використання загальних контейнерів об’ємом 1,1 м./куб. Збір та вивезення побутових відходів здійснюється за графіком.

Зібрані з території Івано-Франківської селищної ради відходи направляються на полігон  захоронення   побутових           відходів,          який                    підвідомчий        КП

«Новояворівськжитло».

У випадку утворення звалища ТПВ на контейнерних майданчиках, що виникло через зрив графіка вивезення ТПВ, ліквідацію звалища здійснює виконавець послуг з вивезення ТПВ, або КП «Благоустрій-Янів».

Стратегічні напрямки розвитку Івано-Франківської територіальної громади Формулювання стратегічних цілей є довгостроковим завданням. В рамках реалізації стратегічних цілей може відбуватися певна переоцінка, можуть з’являтись нові ідеї та підходи, але бачення не повинне зазнавати суттєвих змін. Всі ці формулювання є єдиним цільовим блоком при пріоритетності стратегічного бачення. Під    виразом    «якість    життя»    розуміється,    перш    за    все, наявність високооплачуваної   роботи,   гарантовані    якісні    послуги          охорони    здоров’я  та соціального захисту, комфортне житло, громадська безпека, суспільно-політична стабільність, можливості отримати освіту, доступ до культурних надбань, організація дозвілля та відпочинку, безпечне навколишнє середовище.

Усе це об’єднано в три основні стратегічні цілі:

А. Івано-Франківська територіальна громада - прикордонна територія з розвинутою економікою та туристичною інфраструктурою

Б. Івано-Франківська територіальна громада - територія якісного життя. С: Комфортне екологічне середовище

 

Місія (описує нинішній стан громади)

Івано-Франківська громада – міст транскордонного співробітництва України та Європейського Союзу, що забезпечує розвиток громади та добробут її мешканців. Територія, приваблива для інвестицій та розвитку сільського господарства.

Громада активних людей, що бережуть багаторічні традиції української та польської культур та вміють працювати на себе та на благо України.

 

Бачення (якою громада стане в майбутньому)

Івано-Франківська громада – візитна картка України.

Громада освічених та гостинних людей, які живуть в комфортних умовах за принципами взаємодопомоги та поваги і будують партнерські стосунки з сусідами заради майбутнього своїх дітей.

Територія ефективного сільського господарства та екологічного підприємництва, розвиненого туризму з привабливим інвестиційним кліматом.

 

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2